گام بلند حزب الله لبنان برای ادای حق امام خامنه ای در جهان اسلام !


ماجرای عقب‌نشینی اسرائیل

امام خامنه‌ای از اصل پیروزی مقاومت سخن می‌گفت و همواره می‌گفت كه به این پیروزی ایمان دارد و این ایمان، ریشه عقیدتی دارد. پس از سال 1996 ایشان می‌گفتند كه اسرائیل در باتلاق گل گیر كرده و نه می‌تواند به جلو پیشروی كند و لبنان را بار دیگر به اشغال درآورد و نه قادر به عقب‌نشینی است و نه می‌تواند در مكان خود باقی بماند و از این رو ما باید منتظر بمانیم چه اتفاقی می‌افتد؛ اما مسئله مرهون عملكرد مقاومت است. در اواخر سال 1999 انتخابات نخست‌وزیری در اسرائیل انجام شد كه رقابت میان نتانیاهو و باراك بود. باراك اعلام كرد كه در ماه ژوئیه از لبنان عقب‌نشینی خواهد كرد و فضا درسوریه و لبنان این‌گونه بود كه ما به این تاریخ می‌رسیم اما باراك عقب‌نشینی نخواهد كرد. باراك هم تلاش كرد به ضمانت‌ها و امتیازهای امنیتی با دولت لبنان یا حافظ اسد در ازای وعده عقب‌نشینی از لبنان دست یابد اما ناكام  ماند. در نتیجه این فضا ایجاد شد كه او عقب‌نشینی نخواهد كرد بلكه با رسیدن زمان وعده خود خواهد گفت كه برای دستیابی به ضمانت‌ها تلاش كرده بود اما ناكام مانده و نتوانسته عقب‌نشینی كند.

ما در مقاومت هم این‌گونه فكر می‌كردیم كه این اتفاق خواهد افتاد. در چنین شرایطی با امام خامنه‌ای ملاقات كردیم و دیدگاه‌مان را توضیح دادیم اما ایشان نظر دیگری داشتند و گفتند كه پیروزی شما در لبنان بسیار بسیار نزدیك است و نزدیك‌تر از چیزی است كه شما فكر می‌كنید. این سخن برخلاف تحلیل و اطلاعات موجود بود و براساس اطلاعات موجود، حتی آمادگی‌هایی از سوی اسرائیل برای عقب‌نشینی دیده نمی‌شد اما ایشان به ما گفتند كه خود را  برای این دستاورد آماده كنید و ببینید چه موضعی برای مرحله پس از عقب‌نشینی خواهید داشت و به همین علت بود كه ما از عقب‌نشینی غافلگیر نشدیم بلكه خود را كاملاً آماده كرده بودیم.

جنگ سی‌وسه روزه

در جنگ سی‌وسه روزه كه یك جنگ جهانی بود و تصمیم آن در سطح بین‌المللی اتخاذ شده بود و برخی طرف‌های عربی از آن حمایت كردند و اسرائیل نیز آن را اجرا كرد و عنوان جنگ نیز نابودی مقاومت در لبنان بود و همه شما شدت و دَدمنشی اسرائیل را در آن جنگ دیدید و در آن شرایط  هرگونه سخن از پیروزی و حتی سخن از نجات و سالم بیرون آمدن از جنگ چیزی شبیه به دیوانگی بود زیرا مقاومت با امكانات مشخص و لبنان به عنوان كشوری كوچك در شرایطی قرار گرفت كه همه جهان بر ضد آن توطئه می‌كرد و چنین جنگ وحشیانه‌ای را بر ضد آن راه انداخته بود.

در این شرایط پیامی شفاهی از سوی ایشان به من در حومه جنوبی بیروت رسید؛ در حالی‌كه ساختمان‌های ضاحیه زیر بمباران فرو می‌ریخت. این پیام چند صفحه است اما من به برخی فرازهای آن اشاره می‌كنم. امام خامنه‌ای دراین پیام گفتند برادران من این جنگ شبیه جنگ خندق (جنگ احزاب) است كه قریش و یهود مدینه و همه عشیره‌ها و قبیله‌ها جمع شدند و رسول‌الله صل‌الله‌علیه‌وآله را با تمام قوا به محاصره درآوردند و تصمیم گرفتند كه اسلام و این گروه مؤمن را ریشه‌كن كنند. این جنگ هم شبیه آن جنگ است و جان‌ها به لب خواهد رسید اما بر خداوند توكل كنید و من به شما می‌گویم كه شما حتماً پیروز خواهید شد بلكه بیشتر می‌گویم زمانی كه این جنگ با پیروزی شما پایان یافت، به قدرتی تبدیل خواهید شد كه هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر آن بایستد.

براستی در آن شرایط، بویژه روزهای نخست جنگ چه كسی می‌توانست پیش‌بینی كند یا به چنین جمع‌بندی برسد.

نظر آیت‌الله خامنه‌ای درباره حوادث پس از یازده سپتامبر

پس از حوادث یازدهم سپتامبر دیدیم كه چگونه همه به لرزه درآمدند و بسیاری گمان كردند كه منطقه ما وارد دوران آمریكایی شد و تحت سیطره و سلطه مستقیم آمریكا قرار گرفت و این سیطره برای یك‌صد یا دویست سال بر این منطقه باقی خواهد ماند و برخی این جنگ تازه آمریكا را به جنگ‌های صلیبی تشبیه كردند.  من به ایران رفته بودم و به دیدار امام خامنه‌ای مشرف شدم و نظر ایشان را پرسیدم. ایشان برخلاف تمام آنچه در منطقه شایع بود سخن گفت. بیاد می‌آوریم كه در آن شرایط بسیاری از دولت‌ها و گروه‌های سیاسی در منطقه در حال بررسی اوضاع و سرنوشت خود در سایه گمان سیطره آمریكا بر منطقه بودند و حتی برخی مسئولان در ایران می‌آمدند و می‌گفتند كه واقعیت‌های جدید این‌گونه است و باید به بدنبال سازش با آمریكا باشیم.  اما امام خامنه‌ای براساس دیدگاه راهبردی به من گفت كه نگران نباشید. آمریكا به اوج و به قله رسیده است و از این پس ما شاهد سقوط آن هستیم و هم‌اكنون سراشیبی سقوط با آمدن آمریكا به افغانستان و عراق آغاز شده است. آن‌ها به سمت پرتگاه حركت می‌كنند و این آغاز پایان آمریكا و اهداف آن در منطقه است و شما باید بر همین اساس عمل كنید. ایشان گفتند هنگامی كه آمریكا از خلال رژیم‌های كنونی منطقه و ارتش‌ها و ناوگان‌های دریایی خود در منطقه قادر به حمایت از منافعش در این منطقه نیست و ناچار به آوردن تمام ناوگان‌هایش به منطقه شده، این نشانه ضعف است و نشان می‌دهد حكام منطقه نسبت به ملت‌هایشان جهل دارند كه به فرهنگ جهاد و مقاومت وابسته‌اند و از این رو آنچه روی می‌دهد مایه نگرانی نیست بلكه مایه امید است.

می‌توانم بگویم كه طی سال گذشته امت با دشوارترین جنگ در تاریخ خود روبه‌رو بوده است و آمریكا و هم‌پیمانان آن، همه امكانات و توان‌های خود را بكار گرفته و آمدند تا بر منطقه سیطره یابند و نظام‌های مقاوم و پایدار را ساقط كنند و امام خامنه‌ای رهبر دشوارترین جنگی در این مدت بود كه به حكمت، عقل، شجاعت و اندیشه بسیار نیازمند است و تاكنون بسیاری از ابعاد این جنگ را نمی‌توان فاش كرد.

نابودی اسرائیل نزدیك است

امام خامنه‌ای اعتقاد دارد كه اسرائیل رو به زوال است و اعتقاد دارد كه نابودی این رژیم دور نیست بلكه این نابودی را نزدیك می‌دانند. ایشان معتقد است كه این روند سازش به هیچ جایی نمی‌رسد و هر آنچه هم‌اكنون در فلسطین و منطقه چه در روندهای سازش یا جریان‌های مقاومت و یا خیزش فلسطین روی می‌دهد بیانگر این حقیقت است كه ما امروز در برابر نسل‌های جدید ملت فلسطین قرار داریم كه بیش از هر زمان دیگری به بازگشت به سرزمین خود ایمان دارند.

ما آنچه امام خامنه‌ای درباره اسرائیل می‌گوید را می‌توانیم از پس‌رفت آمریكا و دستاوردهای مقاومت و تجربه جنگ تموز و جنگ غزه درك كنیم و به این نتیجه می‌رسیم كه اسرائیل إن‌شاءالله در آینده‌ای بسیار نزدیك رو به نابودی است و این دیدگاهی درست و مبتنی بر درك صحیح از واقعیت‌ها از سوی این رهبر شجاع است.

در پایان باید به تحرك جوانان فلسطینی در مرز جولان اشغالی سوریه اشاره كنم. این حركت و پافشاری این جوانان در رویارویی با دشمن پیام آشكاری بر وجود این تصمیم در میان امت است و این جوانان بار دیگر چهره حقیقی دولت آمریكا را فاش كردند كه می‌كوشد انقلاب‌های عربی را مصادره كند. ولی در حوادث اخیر جولان بار دیگر ثابت شد كه آمریكا بطور كامل از اسرائیل حمایت می‌كند. خون‌های پاك این جوانان بار دیگر با افشای حقیقت ادعای آمریكا درباره حقوق بشر و آزادی بیانگر آگاهی سیاسی و تاریخی است كه امام خمینی(ره) و سپس امام خامنه‌ای آن را پایه‌گذاری و تثبیت كردند.


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: